Usein kysytyt kysymykset / tärkeää

1. Onko osoitteesi muuttunut?

Ilmoita meille muuttuneet osoitetiedot niin nopeasti kuin mahdollista! Voit päivittää uudet yhteystietosi alla olevasta linkistä, sähköpostitse tai postitse. Halutessasi vahvistuksen tietojesi päivityksen onnistumisesta, muista mainita siitä yhteydenotossasi. Huom! Osoitetietojen oikeellisuus on asiakkaan vastuulla!

Tietojen lähettämiseksi täytä lomake

2. Oletko jo maksanut?
Mikäli olemme ilmoittaneet sinulle, että lainasi on edelleen avoimena, mutta olet kuitenkin jo maksanut, niin ole ystävällisesti yhteydessä välittömästi asiakaspalveluumme. Mikäli maksusi ei syystä tai toisesta ole kirjautunut, koetamme paikallistaa sen. Saatamme myös haluta esittää lisäkysymyksiä, joten älä unohda ilmoittaa samalla yhteystietosi!

Tarkista, että summa, tilinumero ja viitenumero on kirjoitettu oikein ja että ne vastaavat laskun tietoja.

Maksutietojen virheellisyys voi aiheuttaa maksun kirjautumisen viivästymisen ja aiheuttaa pahimmillaan lisäkustannuksia.

Tietojen lähettämiseksi täytä lomake

3. Onko PIN-koodisi unohtunut
Kun sinulla on PIN-koodi, uuden lainan hakeminen on vaivatonta. Jos olet unohtanut PIN-koodisi, sen voi saada uudelleenlähetettynä puhelimeesi. Kun lähetät viestin FRB PIN HENKILÖTUNNUS numeroon 16516, saat meiltä vastauksena tekstiviestin, joka sisältää uuden 4-numeroisen PIN-koodisi. Uutta PIN-koodia hakiessasi sinun täytyy käyttää samaa numeroa, jota käytit tunnistautuessasi. Uuden PIN-koodin saa ilmaiseksi.

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään jos sinulla on ongelmia uuden PIN-koodin hakemisessa.

4. Mikä on PIN-koodi?
Asiakas voi tehdä oman 4-merkkisen PIN-koodin. Se helpottaa lainan hakemista sekä tekstiviestillä että netissä olevalla lomakkeella. PIN-koodi luodaan ensimmäistä lainaa haettaessa.

5. Mikä on Mobiilivarmenne
Henkilöllisyyden voi todistaa mobiilivarmenteella vastaavalla tavalla kuin pankin TUPAS-tunnistautumisella. Käyttämäsi SIM-kortin tulee tukea tunnistautumista. Ellei korttisi ole sellainen, voit saada uuden omalta operaattoriltasi.

Lue lisää mobiilivarmenteesta

6. Lainaesto
Lähettämällä viestin ESTO numeroon 16516 sinut laitetaan listalle, joka estää lainaamisen.

Lähetä viesti samasta numerosta, joka on rekisteröity järjestelmäämme. Lainaeston avulla lainaaminen lopetetaan pysyvästi. Kielto kattaa kaikki konsernimme yhtiöt. Lainaeston jälkeen lainojen myöntäminen lopetetaan. ESTO-viestin epäonnistuessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme, joka voi laittaa eston voimaan käsin.

Markkinointiesto
Ellet halua meiltä markkinointiviestintää, lähetä (ilmainen) viesti KIELTO numeroon 16516. Käytä lähettämisessä samaa numeroa kuin järjestelmään rekisteröityessäsi. Mikäli KIELTO-viesti ei toiminut, tiedustele syytä asiakaspalvelustamme, jotta voimme asettaa eston käsin. Markkinointiesto tulee voimaan viikon kuluttua.

Millä ehdoilla saan lainaa

Luottoa voi hakea 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen ilman hakemista edeltäviä maksuhäiriöitä. Hänen raha-asiansa on hoidettu siihen asti vastuullisesti, eikä hänellä ole myöskään erääntyneitä lainoja muissa Siljalainan palveluissa.

Yhteystietojen päivitys
Voit päivittää tietosi uuden lainan hakemisen yhteydessä. Voit niin halutessasi ottaa myös yhteyttä asiakaspalveluun.
Puh. 0600 03065 (1,98€/min + pvm), palvelemme ma-pe klo 9.00-15.00
S-posti

Huom. On erittäin tärkeää, että yhteystietosi ovat aina ajan tasalla.

Voiko laskun saada sähköpostiin
Lainanhakuvaiheessa voit valita, että lasku lähetetään sähköpostiisi.

Mikä on lainaehto
Lainaehdot ovat se sopimus, jota sekä lainan hakija että myöntäjä sitoutuvat noudattamaan, jotta laina on mahdollista myöntää. Alla olevasta linkistä löydät ajan tasalla olevat lainaehdot.

Lainan hakeminen
Lainanhakutapoja ovat sähköinen lomake tai tekstiviesti. Hakutavat.

Onko mahdollista hakea monta lainaa kerrallaan
Ainoastaan yksi laina voidaan myöntää kerrallaan. Kattavasta tuotevalikoimastamme löydät varmasti sopivan tuotteen.

Milloin voin hakea lainaa
Hakemuksia otetaan vastaan joka päivä ympäri vuorokauden.
Hakemuksien käsittelyaika ja lainojen maksaminen tapahtuu joka päivä klo 7-23 *.

Miten nopeasti saan lainapäätöksen
Lomakkeella haettuun lainaan saa päätöksen heti tiedot on tarkistettu. Normaalisti siihen kuluu vain muutama minuutti.

Kun olet hyväksynyt lainaehdot, laina maksetaan toimistomme aukioloaikana tilillesi välittömästi.

Kuinka turvallinen palvelumme on
Käsittelemämme tiedot suojataan niin hyvin kuin mahdollista. Henkilötietojen käsittelystä annetut ohjeet ja lait säätelevät toimintaamme

Miksi lainapäätös oli kielteinen
Mikäli lainaa ei ole myönnetty, syynä on yleensä jokin seuraavista

- Hakemuksessa on vääriä tietoja
– Ikärajat
– Hakijalla on jo meiltä otettu erääntynyt tai erääntymätön laina
– Aikaisemmat maksuhäiriöt

Avippi tuntee vastuunsa lainan myöntäjänä – siksi myönnämme lainaa vain silloin kun voimme varmistua siitä, että asiakkaan maksukyky on hyvä ja hän on maksanut lainansa myös aikaisemmin hyvin.

Mistä PIN-koodin voi saada
PIN-koodi luodaan automaattisest, kun haet lainaa ensimmäisen kerran. Sen voi myös luoda itse oheisesta linkistä.

Mikä on todellinen vuosikorko
Todellista vuosikorkoa käytetään lainojen kustannusten vertailuun. Se ei anna oikeaa kuvaa lainan todellisista kustannuksista vaan se on laskettu ikään kuin lainasumma olisi lainassa kokonaisen vuoden.

Voiko lainan maksaa takaisin aikaisemmin
Laina on mahdollista maksaa takaisin myös ennen eräpäivää. Siitä ei synny mitään lisäkustannuksia.

Olen maksanut entisen lainani pois. Milloin on mahdollista hakea uutta lainaa
Voit hakea sitä heti kun edellisen lainan suoritus on tilillämme. Tavallisesti sen kirjautuminen kestää 1-2 vrk.

Nouseeko luottorajani heti edellisen lainan maksamisen jälkeen
Luottoraja nousee vasta 7 päivää edellisen lainan maksun kirjautumisen jälkeen.

Mikäli haluat hakea lainaa ennen kuin 7 päivää on kulunut, on summa sama kuin edellisellä kerralla (esimerkki: sait 50€ lainaa tänään, maksat sen seuraavana päivänä, ja maksamisen jälkeen voit taas hakea 50€ lainaa).

Voinko tehdä maksusuunnitelman
Maksusuunnitelman tekemisen ohjeet löydät oheisesta linkistä.

Kuinka toimin, jos minulla on ongelmia maksaa laina takaisin ajallaan
Jos et pysty maksamaan lainaasi eräpäivänä, ota välittömästi yhteyttä laskutuksestamme vastaavaan yhtiöön:

Four Finance Global S.A.
Puhelin 0600 03 065, avoinna ma-pe klo 09.00-15.00
Sähköposti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>